Ostatnie lata pokazują, że moda i influencer marketing to bardzo udany związek. Media społecznościowe mają znacznie większy wpływ na naszą szafę niż pokazy mody. Czyje looki podglądamy i na ile się nimi inspirujemy?
Influencer nad Wisłą
Coraz więcej osób ma dostęp do Internetu. Sieć kusi wieloma portalami, ale spośród nich najpopularniejsze są social media. Prawie każdy internauta ma przynajmniej jedno konto, na którym jest aktywny. Większość loguje się w kilku takich miejscach. To ogromny potencjał do promocji marek odzieżowych. Influencer marketing przynosi większe korzyści, niż tradycyjne formy reklamy. Kim są rodzimi influencerzy? To instagramerzy, youtuberzy czy blogerzy. Osoby zainteresowane modą, trendami i najnowszymi kolekcjami. U podstaw ich działań była pasja. Twórcy internetowi szybko stali się ekspertami dla swoich followersów. Niektórzy z nich mają nawet status celebryty.
Styl rodzi się w sieci
Influencer marketing nie tworzy nic nowego. Wchodzi w symbiozę z tym, co stworzył ktoś inny. Aż 7 na 10 influencerów modowych tworzy własne treści, związane z modą, urodą lub stylem życia. Dla ich followersów nie ma znaczenia, czy instagramerka ma wadę wymowy lub figurę odbiegającą od ideału z wybiegu. Jeśli potrafi ciekawie mówić o modzie i bawić się trendami, szybko znajdzie uznanie. Jej odbiegająca od kanonu sylwetka będzie dodatkowym atutem. Światowe brandy nadal bazują na reklamach znanych osób. Jednocześnie budują relacje z idolami internetu. To oni dzięki swoim zasięgom pomagają w promocji nowych linii odzieżowych.
Tytani, osobowości i wschodzące gwiazdy
Czy influencer marketing opiera się tylko na współpracy z osobami, które mają najwięcej followersów? Niekoniecznie. Polskich influencerów dzieli się na tytanów, osobowości i wschodzące gwiazdy. Ci pierwsi mają imponujące zasięgi dzięki swoim obserwatorom. Osobowości social media to mniej followersów, ale czasem większy autorytet. Wschodzące gwiazdy niekoniecznie zostają tytanami, ale ich potencjału nie można lekceważyć. Rzadziej tworzą kanał na YouTube, ponieważ chętniej próbują sił na Tik Toku. Po internetowe sławy sięgają nie tylko sieciówki, ale też giganci modowi. Duże firmy szukają osób autentycznie zaangażowanych, przez co wiarygodnych.
Zawód z przyszłością
Influencer marketing to stosunkowo nowe zjawisko. Działania marketingowe opierają się w całości na konkretnej osobie. Nie ma potrzeby budowania wizerunku nowej marki. Wystarczy, że zaprezentuje ją światu influencer. Followersi, którzy do tej pory akceptowali wybory swojego idola i w tym przypadku nie zawiodą. Dla firm to idealne pośrednictwo pomiędzy marką a klientami. Nie mają potrzeby inwestować w inne działania marketingowe, ponieważ influencer sprawniej porusza się po wirtualnym świecie.
Największą siłą influencerów jest stały kontakt z fanami. Dla wielu stają się wręcz przedstawicielami swojego pokolenia.